O systemie TVR-T

stożki odciążające, pierścienie odciążające, tworzywowe, regulacja wysokości, tvr-t, studnie, stożki betonowe
Zastosowanie pierścieni dystansowych z tworzyw sztucznych zapewnia:

  • gwarantowana wytrzymałość na obciążenia w kasie D400
  • precyzyjne dopasowanie rzędnej włazu do jezdni dzięki szerokiemu zakresowi wysokości typowych pierścieni
  • doskonałe zabezpieczenie przed bezpośrednim oddziaływaniem żeliwnych włazów i wpustów ulicznych na betonowe elementy studni kanalizacyjnych
  • szybkość i łatwość montażu z uwagi na mały ciężar pojedynczego elementu oraz brak szczególnych ograniczeń w stosowaniu
  • zmniejszenie przenoszenia drgań komunikacyjnych na pozostałe elementy studni kanalizacyjnej dzięki właściwościom tłumiącym materiału, z jakiego są wykonane
  • absorpcja i rozproszenie do 40% energii. Rozproszenie energii zmniejsza bezpośrednie obciążenie na studnie, zapobiegając nadmiernemu jej osiadaniu. Zalecanym było by zastosowanie w każdej studni pierścienia z tworzywa sztucznego jako amortyzator montowany pomiędzy żeliwnym włazem lub wpustem ulicznym a betonowymi elementami studni tj. zwężka lub płyta odciążająca.
  • oszczędność wynikająca z niższych kosztów zakupu, transportu, montażu pierścieni a także niższych kosztów eksploatacyjnych z uwagi na 3-4 krotna mniejsza częstotliwość napraw i regulacji w porównaniu do tradycyjnych systemów regulacji.

Przeznaczone do:

  • Regulacji wysokości studzienki kanalizacyjnej do wykonywanej konstrukcji nawierzchni,
  • Zabezpieczenia elementów trzonu studzienki kanalizacyjnej przed uszkodzeniami spowodowanymi naciskiem wywołanym przez pojazdy kołowe na metalowy pierścień pokrywy włazu,
  • Uszczelnienia powierzchni pomiędzy elementem trzonu studzienki kanalizacyjnej a metalowym pierścieniem pokrywy włazu,
  • Przenoszenie obciążeń komunikacyjnych poza elementy konstrukcyjne studni kanalizacyjnych,
  • Tłumienia i rozpraszania drgań komunikacyjnych, Aprobata Techniczna AT/2007-03-2260 wydana przez IBDiM dopuszcza stosowanie pierścieni dystansowych z tworzyw sztucznych w pasie drogowym, w jezdni oraz poza jezdnią.

Technologia wytwarzania
Pierścienie dystansowe są produkowane z mieszaniny polimerowych tworzyw sztucznych zawierających jako materiał podstawowy plastyfikowany polichlorek winylu (PVC), poliolefiny (PE, PP, PEX) oraz domieszki innych polimerów w procesie wytłaczania i formowania ciśnieniowego.

Badania i parametry
Wszystkie typy oferowanych pierścieni dystansowych i odciążających przechodzą badania laboratoryjne i poligonowe pod katem wytrzymałości mechanicznej zgodnie z PN EN 124. Bieżąca kontrola jakości wszystkich produkowanych pierścieni jest prowadzona pod nadzorem Zakładowego Systemu Zarządzania Jakością. Okresowe badania wykonywane przez Instytut Polimerów Politechniki Szczecińskiej w zakresie tłumienia drgań i absorpcji energii, wykazują wysoka odporność na naciski statyczne oraz na obciążenia dynamiczne pierścieni dystansowych z tworzywa sztucznego wyższa o 30% niz. wartość określona wymogami normy PN-EN 124 dla klasy D400.

Gwarantowana wytrzymałość pierścieni dystansowych z tworzywa sztucznego w klasie D 400 jest dla całego typoszeregu. Badania w warunkach rzeczywistych przeprowadzono poprzez zastosowanie pierścienia dystansowego o wysokości 50mm pod włazem do studni kanalizacyjnej usytuowanej centralnie w linii toru przejeżdżających pojazdów na drodze o natężeniu ruchu ok.10-11 tys. pojazdów na dobę. Właz i pierścień przez cały okres dotychczasowej eksploatacji jest na bieżąco monitorowany nie stwierdzono żadnych uszkodzeń, zmiany wymiarów pierścienia osiadania i pęknięć włazu i samej studni.

Konstrukcja pierścieni, materiał, technologia produkcji pozwala na zastosowanie pierścieni dystansowych z tworzyw sztucznych na wszystkich drogach i ulicach nawet o dużym natężeniu ruchu. Z uwagi na właściwości zabezpieczająco- amortyzujące, oraz elastyczna współprace z nawierzchnia asfaltowa pierścienie dystansowe z tworzyw sztucznych powinny stać sie trwałym, obowiązkowym elementem każdej studni kanalizacyjnej wykonanej z betonu.

stożki odciążające, pierścienie odciążające, tworzywowe, regulacja wysokości, tvr-t, studnie, stożki betonowe

Regulacja przy zastosowaniu pierścieni z tworzywa sztucznego jest bardzo prosta i szybka. Nie wymaga użycia żadnych specjalistycznych narzędzi.

montaż pierścieni dystansowych tarDo montażu pierścieni dystansowych z tworzywa sztucznego zalecane są masy uszczelniająco - wiążące do połączenia materiałów takich jak beton z tworzywem sztucznym, tworzywo sztuczne z tworzywem i tworzywo sztuczne z żeliwem

Proponowany kit dyspersyjny asfaltowo-kauczukowy LATERBIT BG PLUS aplikowany w miejscach połączeń pozostaje stale plastyczny w całym okresie eksploatacji. Pozwala to na rozłączenie w razie potrzeby poszczególnych elementów bez ich uszkodzenia. LATERBIT BG PLUS dostarczany jest w 5m rolkach, jako 3 wałki o średnicy 7mm razem ok. 15 mb plastycznej uszczelki gotowej do użycia.

Alternatywa jest masa polimerowa np. SOUDASEAL 235 SF uszczelniająca i wiążąca na stałe wszystkie części z sobą tworząc elastyczna uszczelkę. Rozdzielenie spojonych elementów wymaga zastosowania narzędzi. Dostarczany jest w tubach ok..300g. Nanoszenie wymaga zastosowania ręcznego aplikatora.

Do uszczelnienia połączenia pierścieni dystansowych z tworzywa sztucznego z elementami betonowymi studni i żeliwnego włazu w zasadzie wystarcza naniesienie na obwodzie jednej warstwy masy uszczelniającej. Na drogach o dużym natężeniu ruchu zaleca się stosowanie dwóch uszczelnień na zew. i wew. krawędzi pierścienia dystansowego. Uszczelniane powierzchnie powinny być czyste wolne od kurzu i luźnych elementów. Pierścienie i uszczelniacze charakteryzują się elastycznością z tego powodu miejsca połączeń nie należy zacierać zaprawami na bazie cementów modyfikowanych. Zastosowane uszczelniacze w 100% gwarantują szczelność połączenia.

W przypadku regulacji studni, w których na powierzchni styku zwężki lub płyty odciążającej z pierścieniami dystansowymi z tworzywa sztucznego występują uszkodzenia lub ubytki należy je naprawić. Nakładając cienka warstwę zaprawy szybkowiążących tak aby wyrównać cała powierzchnie. Masę wyrównawcza należy Nakładać zgodnie z zaleceniami producenta. Po utwardzeniu można aplikować uszczelniacze. Do zewnętrznej obróbki końcowej włazu można stosować beton oraz masy asfaltowe na zimno i gorąco.

Włazy i wpusty uliczne do których regulacji użyto pierścieni dystansowych z tworzywa sztucznego nadają się natychmiast do eksploatacji zachowując szczelność połączeń jak i wytrzymałość całej konstrukcji studni.

Lat działalności

Dostawców

Produktów